1387/10/03
آن‌ها که رفته‌اند و آن‌ها که مانده‌اند
 

 

- آن‌ها که رفته‌اند هر روز ايميلشان را در حسرت نامه از آن‌ها که مانده‌اند باز می‌کنند و از اين که هيچ نامه‌اى ندارند کلافه می‌شوند.
- آن‌ها که مانده‌اند هر روز ايميلشان را باز می‌کنند و از اين که نامه‌اى از آن‌ها که رفته‌اند ندارند کفرشان در می‌آيد.
- آن‌ها که رفته‌اند منتظرند آن‌هايى که مانده‌اند برايشان نامه بنويسند. فکر می‌کنند حالا که از جريان زندگى آن‌ها که مانده‌اند خارج شده‌اند، آن‌ها بايد تصميم بگيرند که هنوز می‌خواهند به دوستيشان از دور ادامه دهند يا نه.
- آن‌ها که مانده‌اند منتظرند که آن‌هايى که رفته‌اند برايشان نامه بنويسند. فکر می‌کنند شايد آن‌ها که رفته‌اند مدل زندگيشان را عوض کرده باشند و ديگر تمايل نداشته باشند به دوستيشان ادامه دهند.
- آن‌ها که رفته‌اند همان‌طور که دارند يک غذاى فورى درست می‌کنند تا به تنهايى بخورند فکر می‌کنند آن‌ها که مانده‌اند الان دارند دور هم قورمه‌سبزى با برنج زعفرانى می‌خورند و جمعشان جمع است و می‌گويند و می‌خندند.
- آن‌ها که مانده‌اند همان‌طور که دارند يک غذاى فورى درست می‌کنند فکر می‌کنند آن‌ها که رفته‌اند الان دارند با دوستان جديدشان گل می‌گويند و گل می‌شنوند و از آن غذاهايى می‌خورند که عکسشان توى کتاب‌هاى آشپزى هست.
- آن‌ها که رفته‌اند فکر می‌کنند آن‌ها که مانده‌اند همه‌اش با هم بيرونند. کافی‌شاپ می‌روند، خريد می‌روند، رستوران می‌روند، ... با هم کيف دنيا را می‌کنند و آن‌ها را که آن گوشه دنيا تک افتاده‌اند فراموش کرده‌اند.
- آن‌ها که مانده‌اند فکر می‌کنند آن‌ها که رفته‌اند همه‌اش بار و ديسکو می‌روند و خيلى بهشان خوش می‌گذرد و اين‌ها را که اينجا گير افتاده‌اند فراموش کرده‌اند.
- آن‌ها که رفته‌اند می‌فهمند که هيچکدام از آن مشروب‌ها باب طبعشان نيست و دلشان براى يک چاى دم کرده حسابى لک می‌زند.
- آن‌ها که مانده‌اند دلشان می‌خواهد يکبار هم که شده بروند يک فروشگاه و هر نوشيدنى مجاز و غيرمجازى که می‌خواهند را بخرند.
- آن‌ها که رفته‌اند همان‌طور که توى صف اداره پليس براى کارت اقامتشان ايستاده‌اند و می‌بينند که پليس با باتوم خارجی‌ها را هل می‌دهد فکر می‌کنند آنجا حداقل کشور خودشان بود و احساس نمی‌کردند که طفيلى هستند.
- آن‌ها که مانده‌اند همان‌طور که برخوردهاى ماموران را می‌بينند فکر می‌کنند که آن‌هايى که رفته‌اند الان مثل آدم‌هاى محترم می‌روند به يک اداره شيک و تميز و کارت اقامتشان را تحويل می‌گيرند.
- آن‌ها که رفته‌اند هى با شوق بيانيه‌ها را امضاء می‌کنند و می‌خواهند خودشان را به جريان‌هاى سياسى کشوری که تويش نيستند بچسبانند.
- آن‌ها که مانده‌اند فکر می‌کنند آن‌ها که رفته‌اند حق هيچ اظهار نظرى در هيچ موردى ندارند چون دارند آن طرف کيف دنيا را می‌کنند.
- آن‌ها که رفته‌اند هيچ سايت خبرى را نمی‌خوانند چون خبر کشورهايى که تويش هستند ربطى به آن‌ها ندارد.
- آن‌ها که مانده‌اند در حسرت سايت‌های خبرى بی‌سانسور کلافه می‌شوند.
- آن‌ها که رفته‌اند مى‌خواهند برگردند.
- آن‌ها که مانده‌اند می‌خواهند بروند.
- آن‌ها که رفته‌اند به کشورشان با حسرت فکر می‌کنند.
- آن‌ها که مانده‌اند از آن طرف مدينه فاضله می‌سازند.

اما هم آن‌هايى که رفته‌اند و هم آن‌هايى که مانده‌اند در يک چيز مشترکند ...
آن‌ها که رفته‌اند احساس تنهايى می‌کنند. آن‌ها که مانده‌اند هم احساس تنهايى می‌کنند.
کاش جهان اينقدر با ما نامهربان نبود.

 

---

منبع :

:نظر خود را در مورد این مطلب اعلام نمایید
( 54 راى )
خیلی بیمزه بیمزه متوسط جالب خیلی جالب
 
     
 
 
 
     
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.