هنر درمانی، مشكلات روحى و روانى افراد را كاهش میدهد
1385/07/02
«سيداحمد واعظی» روانپزشك و استاد دانشگاه گفت: با روشهاى مختلف هنر درمانى خصوصا تئاتر درمانى میتوان تا حد مطلوبى مشكلات روحى و روانى افراد نيازمند را كاهش داد.
بهگزارش روز يكشنبه خبرنگار گروه فرهنگى ايرنا، وى در نخستين نشست تخصصى نمايش درمانى و تاثيرات توانبخشى هنر در درمان بيماران اعصاب و روان، سپس بر توجه بيشتر به مسائل توانبخشى بيماران اعصاب و روان از طريق روشهاى هنر درمانى خصوصا تئاتر درمانى تاكيد كرد.
اين استاد دانشگاه گفت: در مسائل توانبخشى و بازتوانى بيماران اعصاب و روان برنامهريزى مدونى در دست نيست و اين در دراز مدت به زيان جامعه جوان ايران است.
واعظى تصريح كرد: اين كه چرا به مسائل بازتوانى بيماران اعصاب و روان كم توجهى میشود، پرسشى است كه تاكنون بیپاسخ مانده است.
وى با اشاره به آمار بالاى بيماران اعصاب و روان در كشور و تاثير اثبات شده درمانهاى غيردارويى در دنيا افزود: درعلم توانبخشى دارو تنها يكى ازراههاى مقابله با عارضههاى روحى و روانى است.
واعظى توجه به مقولات هنرى خصوصا تئاتر درمان رابراى كاهش عارضههاى روحى و روانى در مراكز توانبخشى و بازتوانى خواستار شد.
اين استاد دانشگاه تئاتر درمانى را شيوهاى نوين در درمانهاى غير دارويى بيماران اعصاب و روان دانست كه به خوبى قادر است شخص را در سطحى متعادل قرار دهد.
واعظی، مركز توانبخشى سعادت آباد را به عنوان مركزى پيشرو در گسترش شيوه نمايش درمانى معرفى كرد و گفت: اين مركز درصورت پشتيبانى قادراست در راه گسترش اين شيوه درمانى در سطح ديگر مراكز توانبخشى كشور فعاليت كند.
وى، تعامل بيشتر درمانگران و هنرمندان را در بحث توانبخشى بيماران روحى و روانى خواستار شد.