عدم درمان افسردگى پس از سكته مغزى
 

1385/07/09
 
 
افسردگى در ميان كسانى كه پس از سكته مغزى زنده می‌مانند شايع است اما تعداد كمى از بيماران از اين نظر تحت درمان قرار می‌گيرند.

اين افسردگى پس از سكته مغزى با كاهش كيفيت زندگى و مرگ مرتبط است اما خيلى مورد توجه قرار نمی‌گيرد.

به گزارش هلث سنترز، محققان استراليايى با مطالعه تعدادى از كسانى كه به سكته مغزى دچار شده بودند و ارزيابى وضعيت افسردگى در آنها دريافتند اكثر بيمارانى كه داروى ضدافسردگى دريافت كرده بودند به افسردگى دچار نشدند لذا داروهاى ضدافسردگى در درمان اين اختلال بعد از سكته مغزى موثرند.

افرادى كه پس از سكته مغزى افسرده نمی‌شوند، بيشتر عمر می‌كنند و از كيفيت مطلوب‌تر زندگى برخوردارند.

براين اساس پزشكان، بيماران پس از سكته مغزى و خانواده آنها بايد از خطرات افسردگى آگاه باشند تا تشخيص و درمان موارد موجود ميسر شود.
 
جام‌جم آنلاين
: منبع
 
 
 
 
 
 
     
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.