نشانههايى از ضعف مغزى در بيماران مبتلا به اوتيسم آشكار شد
1385/07/25
تحقيقات دانشمندان نشان میدهد كه بخشهايى از مغز در بيماران مبتلا به اوتيسم به دليل عدم كاركرد مناسب و كامل قادر به برقرارى ارتباط با ديگر بخشهاى مغز كه با افكار پيچيده سر و كار دارد، نمیباشند.
به نوشته پايگاه اينترنتى «بیبیسی»، دانشمندان آمريكايى پس از انجام اسكنهاى متعدد و پيچيده به اين نتيجه رسيدهاند كه بخشهايى از مغز كه مسووليت سازماندهى و انتقال افكار پيچيده و عقايد انسان را به عهده دارند در بيماران مبتلا به اوتيسم قادر به برقرارى ارتباط با كورتكس مغز نيستند.
آنها در مغز اين بيماران الگوهاى غيرعادى از ارتباطات سلولهاى مغزى يافتهاند به نحوى كه در بخشهايى از كورتكس، تعداد ارتباطاتى كه آنها برقرار میكردند بيش از حد، زياد بود در حالى كه در بخشهاى ديگر اين تعداد كافى نبود كه اين به معنى عدم ارتباطات موثر بين بخشهاى مختلف مغز است.
الگوى فعاليت مغزى بيش از ۳۶فرد بزرگسال كه بيش از نيمى از آنها به اوتيسم مبتلا بودند توسط دانشمندان ثبت شد كه در نتيجه مشخص شد مغز بيش از نيمى از اين افراد كه به اوتيسم مبتلا بودند الگوهايى غيرعادى در آن بخش كه به زبان مربوط است را آشكار كرده است.
اوتيسم كه يك بيمارى تكاملى است از هر ۱۶۶كودك يك نفر را مبتلا میكند و علائم مشخصه آن دشوارى در برقرارى ارتباط مفهومى و كلامى با ديگران است.