۴۶‬هزار بيمار روانى مزمن توسط سازمان بهزيستى شناسايى شده‌اند
 

1385/08/17
 
 
رييس ستاد ساماندهى بيماران روانى در سازمان بهزيستى گفت: تاكنون ‪۴۶‬ هزار و ‪ ۳۰۰‬بيمار روانى مزمن توسط اين ستاد شناسايى شده‌اند.

دكتر محمد براتى روزچهارشنبه در كارگاه آموزشى كارشناسان بيماران روانى مزمن بهزيستى سراسر كشور در كرمان افزود: از اين تعداد ‪ ۲۳‬هزار نفر از سازمان بهزيستى خدمت دريافت می‌كنند.

وى در تشريح برنامه‌ها و سياستهاى اين ستاد در خصوص ساماندهى بيماران روانى گفت: ستاد ايجاد تخت براى اين بيماران، ارايه خدمات به بيماران در مراكز و در منزل را در دستور كار خود قرار داده است.

وى افزود: ‪ ۴۵۰۰‬نفر از مجموع بيماران روانى مزمن شناسايى در مراكز نگهدارى شبانه‌روزى بهزيستى، ‪ ۱۰۵۰‬نفر در مراكز روزانه و بقيه در منزل از خدمات سازمان بهزيستى استفاده می‌كنند.

مديركل اداره بهزيستى كرمان هم در اين نشست گفت: هم‌اينك ‪ ۴۳۱‬بيمار روانى مزمن در سطح اين استان زير پوشش خدمات بهزيستى هستند.

دكتر محمد ستايش افزود: از اين تعداد ‪ ۳۱۴‬نفر مرد و بقيه زن هستند.

وى گفت: اين افراد ماهانه از ‪ ۱۵۰‬تا ‪ ۴۰۰‬هزار ريال هزينه دريافت می‌كنند.

او اضافه كرد: ‪ ۲۰۶‬بيمار روانى مزمن شامل ‪ ۴۵‬زن و ‪ ۱۶۱‬مرد نيز در استان كرمان در نوبت دريافت هزينه نگهدارى می‌باشند.

وى گفت: ‪ ۵۱۶‬نفر شامل ‪ ۳۸۹‬مرد و ‪ ۱۷۲‬زن نيز در نوبت كميسيون براى بررسى قرار دارند.

او گفت: بيمار روانى مزمن به كسى اطلاق می‌شود كه بيمارى او شروع و پيشرفت تدريجى داشته باشد، به مدت طولانى حدود دو سال دوام يابد، تمايل به عود داشته باشد و منجر به افت عملكرد و ايجاد ناتوانى يا معلوليت شود.

وى افزو: در سازمان بهزيستى خدمات به بيماران روانى مزمن كه اسكيزوفرنى يا داراى اختلالات عاطفی، اضطرابی، روانی، عضوی، شناختی، زوال عقل و اختلالات ناقص رشد باشند ارايه می‌شود.

او همچنين از تشكيل تيم سيار درمان بيماران روانى مزمن توسط مركز «بهمن» از اول مهر ماه در كرمان خبر داد و گفت: هم‌اكنون ‪ ۵۰‬بيمار از خدمات درمانى اين تيم بهره‌مند هستند.

مديركل اداره بهزيستى استان كرمان گفت: يك مركز توانبخشى نگهدارى بيماران مزمن روانى با ظرفيت ‪ ۲۰۰‬بيمار مرد و زن در كرمان فعال می‌باشد.

 
ایرنا
: منبع
 
 
 
 
 
 
     
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.