بهرهمندى از طبيعت با کاهش اثرات بيماریها بر سلامت، در حفظ تناسب بدنى به افراد کمک میکند.
نزديک بودن به طبيعت در کاهش استرس و افزايش فعاليت بدنى موثر است و اين از مشکلاتى همچون چاقى که عامل بسيارى از بيماریها هستند، جلوگيرى میکند.
به گزارش بیبیسی، متخصصان میگويند شواهد علمى تاييد میکنند که تماس نزديک با طبيعت به سلامت جسم و روان افراد کمک میکند. با اين حال مردم در مقايسه با گذشته کمتر از آن بهره میبرند و اين وضعيت را بايد تغيير داد.
نشان داده شده کودکان مبتلا به اختلالات توجه پس از قرار داشتن در تماس با طبيعت بهبود يافتهاند و افرادى که به تازگى عمل جراحى را پشت سر گذاشتهاند تحت اين شرايط کمتر به داروهاى مسکن نياز دارند.
به علاوه افراد در صورت امکان استفاده از فضاهاى سبز و طبيعت علاقه بيشترى براى شرکت در برنامههاى ورزشى و فعاليت بدنى نشان میدهند.