كمبود تخت‌هاى بيمارستانى براى اختلالات روانى
 

1385/08/21
 
 
رييس انجمن روان‌پزشكان ايران نسبت به كمبود تخت‌هاى بسترى بيماران مبتلا به اختلالات روانى هشدار داد و گفت در حال حاضر تنها ‪ ۱۰‬هزار تخت روان‌پزشكى در كشور داريم اين در حالى است كه براى رسيدن به حداقل استانداردها ‪ ۲۰‬هزار تخت روانپزشكى مورد نياز است.

به گزارش روز يكشنبه انجمن روان‌پزشكان ايران دكتر «احمد جليلي» با اعلام اين خبر افزود تعداد ‪ ۱۰‬هزار تخت موجود طى نيم قرن فراهم آمده است كه با توجه به كندبودن افزايش تعداد اين تخت‌ها بايد حداقل صد سال ديگر صبر كنيم كه دراين مدت فرضى با افزايش تقاضا روبرو خواهيم شد.

وى تصريح كرد عمده‌ترين پيامد تعلل تامين اين تخت‌ها مزمن شدن بيماريهاى روانى افراد است كه بار اجتماعی، اقتصادى و انسانى فراوانى را به دنبال دارد و سلامت روان اين بيماران و اطرافيان آنها را تهديد می‌كند.

دكتر جليلى با اشاره به اينكه خسارت‌هاى اين پديده بيشتر از نوع خسارت‌هاى بی‌صدا بوده و ميلياردها تومان بطور ساليانه بر مردم و دولت زيان اقتصادى وارد می‌آورد گفت ميزان خسارت‌هاى ناشى از هم پاشيدگى خانواده‌ها، طلاق و تاثير سوء اين مساله نه تنها يك نسل بلكه نسل آينده را نيز تهديد می‌كند.

وى گفت همايش انجمن روان‌پزشكان ايران هر دو سال يكبار به ارايه پژوهش‌هاى تحقيقاتى مربوط به حوزه روان‌پزشكى اختصاص دارد كه امسال نتايج پژوهش‌هاى جديد اين حوزه طى چهار روز در همايش سالانه انجمن ارايه می‌شود.

وى افزود در همايش امسال ‪ ۵۲‬مقاله به‌ صورت‌هاى پوستر و كارگاه عملى ارايه می‌شود.

به گفته دكتر جليلى مراسم افتتاحيه اين همايش با سخنان دكتر «محمود بهزاد» كه جزو قديمی‌ترين مدرسان و مترجمان كشور و عضو فرهنگستان علوم ايران است برگزار می‌شود.

همايش سالانه انجمن علمى روان‌پزشكان ايران از سی‌ام آبان ماه تا سوم آذرماه امسال در بيمارستان ميلاد برگزار می‌شود.

 
ايرنا
: منبع
 
 
 
 
 
 
     
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.