ششمين همايش سالانه انجمن روانپزشكان ايران آغاز به كار كرد
1385/08/30
ششمين همايش سالانه انجمن علمى روانپزشكان ايران از امروز (سهشنبه) در بيمارستان ميلاد گشايش يافت و به مدت چهار روز ادامه دارد.
دكتر «ميرفرهاد قلعهبندی» روانپزشك و دبير علمى اين همايش گفت ششمين همايش انجمن روانپزشكان ايران با هدف تبادل نظر و ارتقاى دانش عمومى روانپزشكان و ارايه مقالات مرتبط با روانپزشكى برگزار شده است.
وى گفت در حال حاضر تعداد تختهاى بسترى براى بيماران روانى كافى نيست كه با حمايت وزارت بهداشت و اجراى قانون اختصاص ۱۰درصد تختهاى بيمارستانهاى عمومى به بخش روانپزشكى اين كمبودها به ميزان قابل ملاحظهاى كاهش خواهد يافت.
در اين همايش پزشكان مرتبط با رشته روانپزشكى شامل جراحى مغز و اعصاب، اورولوژی، داخلی، اطفال، داروسازى و پزشكان عمومى نيز حضور دارند.
دكتر قلعهبندى اعتياد، افسردگی، اضطراب، روانپزشكى كودكان و ارايه پژوهشهاى جديد در زمينه ژنتيك و روانپزشكى را از عمده محورهاى اين كنگره عنوان كرد.
وى افزود: از بين مقالات رسيده ۵۲ مقاله بصورت شفاهى و ۳۷ مقاله به شكل پوستر در بخشهاى روانپزشكى مشاوره رابط (روانپزشكى در بيماران بخشهاى مختلف بيمارستانهاى عمومی)، روانپزشكى جامعهنگر و بيماریهاى خاص روانپزشكى مانند اضطراب، وسواس و اعتياد ارايه میشود.
دكتر قلعهبندى از برپايى سه كارگاه با موضوعات اختلالات جنسی، اعتياد و رواندرمانى به عنوان ديگر برنامههاى اين همايش نام برد.
اين همايش توسط انجمن روانپزشكان ايران از سیام آبانماه تا سوم آذرماه سال جارى در بيمارستان ميلاد برپا است.