بيماران حمله قلبى افسرده در معرض خطر مشكلات قلبى بيشتر
 

1385/09/07
 
 
افسردگى پس از يك حمله قلبى نشانه هشداردهنده مشكلات قلبى در آينده است.

گزارش هلث‌دی، اين مطالعه ارتباط بين افسردگى و عدم تشخيص مشكلات قلبى پس از حمله قلبى را تاييد می‌کند.

تاكنون مطالب زيادى درباره اثر افسردگى بر تشخيص پس از سكته قلبى گفته شده است. چند تحقيق هم به منظور درمان آن و به اميد آنكه بهبود از آن اثر مثبت طولانى مدتى اعمال كند، انجام شده است.

اين مطالعه همانطور كه انتظار می‌رفت نشان داد وقوع مشكلات قلبى بعدى در افراد مبتلا به افسردگى بيشتر بود اما افزايش فوق در ميان بيمارانى كه پيش از حملات قلبی‌شان افسرده نبودند شايع‌تر بود.

در مورد بيمارانى كه پيش از دچار شدن به سكته ميوكارديال نيز افسردگى داشتند افزايش ابتلا به اين اختلال كمتر بود.

به نظر می‌رسد داروهاى ضدافسردگى رايج براى بيمارانى كه براى اولين بار پس از حمله قلبى به اين عارضه دچار شده‌اند، كفايت نمی‌كند.

محققان می‌گويند در اين موارد درمان افسردگى نيز بايد با مراقبت‌هاى صورت گرفته براى حمله قلبى همراه شود و لازم است غربالگرى از نظر افسردگى به عنوان قسمتى از اقدامات درمانى در بخش قلب براى بيماران حمله قلبى در نظر گرفته شود.

 
جام جم آنلاين
: منبع
 
 
 
 
 
 
     
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.