افسردگى خطر ابتلا به صرع را در افراد مستعد افزايش می‌دهد
 

1385/10/23
 
 
يك متخصص بيماری‌هاى مغز و اعصاب در اصفهان گفت: افسردگى خطر ابتلا به بيمارى صرع را در افراد مبتلا و نيز مستعد افزايش می‌دهد.

«دكتر محمد موسوی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به مطالعات انجام شده‌ بر روى مغز، صرع و افسردگى نارسايی‌هاى مشترك دارند.

وى اظهار داشت: نارسايی‌ها و حالت‌هاى غيرطبيعى مغزى مانند چروكيده شدن ساختارها در لب گيجگاهى و لب پيشانى در هر دوى اين بيماری‌ها، شباهت زيادى به يكديگر دارند.

موسوی، ارتباط اين دو بيمارى را به يك خيابان دو طرفه تشبيه كرد و تصريح كرد: با توجه به اين يافته‌ها پزشكان می‌توانند روش‌هاى درمانى را كه در هر يك از اين بيماری‌ها به كار گرفته می‌شود، در بيمارى ديگر نيز آزمايش كنند.

وى همچنين به ‌اين نكته اشاره كرد كه در اين تحقيقات می‌توان فهميد كه چرا بيماران مبتلا به افسردگى واكنش مناسبى به روش‌هاى درمانى براى صرع از خود نشان نمی‌دهند.
 
ايرنا
: منبع
 
 
 
 
 
 
     
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.