زنگ خطر كارشناسان برای استفاده زياد از داروهای آرامبخش ميان كودكان
1385/11/05
كارشناسان ايتاليايی در نشستی اعلام كردند كه حداقل ۳۰هزار كودك در اين كشور از دارویهای آرام بخش استفاده میكنند.
روزنامه «اونيره» ارگان اسقفهای ايتاليا در شماره روز پنجشنبه خود نوشت: حدود ۳۰هزار كودك بين ۷تا ۱۴سال بخاطر ناراحتیهای روانی از داروهای آرامبخش استفاده میكنند.
كارشناسان عقيده دارند كه در اكثر موارد از اين نوع داروها به روش صحيح استفاده نمیشود و بسياری از تركيبات آن نيز برای كودكان مضر است.
«مائوريتزيو بوناتی» يكی از متخصصان اين بخش گفت: ناراحتیهای روانی، اضطراب و غيره از جمله مسايل عصبی هستند كه در اطفال گستردهتر میباشند.
البته تعداد كودكان مبتلا به اين نوع بيماریها كه تحت درمان قرار دارند ممكن بيشتر از ۳۰هزار نفر باشد.
وی افزود: اين نوع بيماریها در تمام كشورهای جهان بهدليل مشكلات اجتماعی، فرهنگی گسترده كه تمام ملتها را در بر میگيرد رو به افزايش است .