زنگ خطر كارشناسان برای استفاده زياد از داروهای آرامبخش ميان كودكان
 

1385/11/05
 
 
كارشناسان ايتاليايی در نشستی اعلام كردند كه حداقل ‪ ۳۰‬هزار كودك در اين كشور از داروی‌‌های آرام بخش استفاده می‌‌كنند.

روزنامه «اونيره» ارگان اسقف‌های ايتاليا در شماره روز پنجشنبه خود نوشت: حدود ‪ ۳۰‬هزار كودك بين ‪ ۷‬تا ‪ ۱۴‬سال بخاطر ناراحتی‌‌های روانی از داروهای آرامبخش استفاده می‌‌كنند.

كارشناسان عقيده دارند كه در اكثر موارد از اين نوع داروها به روش صحيح استفاده نمی‌‌شود و بسياری از تركيبات آن نيز برای كودكان مضر است.

«مائوريتزيو بوناتی» يكی‌ از متخصصان ‌اين بخش گفت: ناراحتی‌‌های روانی‌، اضطراب و غيره از جمله مسايل عصبی هستند كه در اطفال گسترده‌تر می‌‌باشند.

البته تعداد كودكان مبتلا به اين نوع بيماری‌‌ها كه تحت درمان قرار دارند ممكن بيشتر از ‪ ۳۰‬هزار نفر باشد.

وی افزود: اين نوع بيماری‌‌ها در تمام كشورهای جهان به‌دليل مشكلات اجتماعی، فرهنگی گسترده كه تمام ملت‌ها را در بر می‌‌گيرد رو به ‌افزايش است .

 
ايرنا
: منبع
 
 
 
 
 
 
     
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.