افراد تنها بيشتر در معرض خطر ابتلا به بيمارى آلزايمر هستند
 

1385/11/21
 
 
بر اساس يك مطالعه، احتمال اينكه افراد تنها در سنين پيرى به زوال عقل مرتبط با آلزايمر دچار شوند دو برابر افرادى است كه تنها نيستند.

به گزارش خبرگزارى يونايتدپرس از شيكاگو، «رابرت اس. ويلسون» از «مركز پزشكى دانشگاه راش» در شيكاگو ارتباط ميان تنهايى و بيمارى آلزايمر را در ‪ ۸۲۳‬نفر با ميانگين سنى ‪ ۸۰/۷‬سال بررسى كرد.

ميزان تنهايى افراد بر اساس يك مقياس يك تا پنج درجه اندازه‌گيرى شد بطورى كه درجات بالاتر نشان‌دهنده تنهايى بيشتر بود.

اين اطلاعات در فاصله زمانى ميان نوامبر ‪ ۲۰۰۰‬تا مه ‪ ۲۰۰۶‬جمع‌ورى شد.

در معاينات اوليه ميانگين تنهايى افراد شركت‌كننده ‪ ۲/۳‬درجه تعيين شد، و در طول مدت مطالعه ‪ ۷۶‬تن به زوال عقل دچار شدند كه مشخصه ابتلا به بيمارى آلزايمر است.

خطر ابتلا به بيمارى آلزايمر به ازاى هر درجه افزايش ميزان تنهايى حدود ‪ ۵۱‬درصد افزايش يافت. بطور مثال خطر ابتلا به آلزايمر در شخصى كه نمره تنهايى او ‪ ۳/۲ ‬تعيين شد ‪ ۲/۱‬برابر شخصى بود كه نمره تنهايى او ‪۱/۴‬ مشخص گرديد.

بر اساس اين مطالعه كه در «آرشيو روان‌پزشكى عمومی» چاپ شده است، هنگامى كه محققان شاخص‌هاى انزواى اجتماعى مانند كوچك بودن شبكه اجتماعى و فعاليت‌هاى نادر اجتماعى را مدنظر قرار دادند، اين يافته‌ها تغيير چشمگيرى نكردند.
 
ايرنا
: منبع
 
 
 
 
 
 
     
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.