يك متخصص اعصاب و روان: وجود استرس در افراد هميشه دليل بيمارى نيست
 

1385/11/24
 
 
يك روان‌پزشك و متخصص اعصاب و روان گفت: وجود استرس و اضطراب در افراد هميشه دليل بر وجود بيمارى نيست.

دكتر «جمال اعتمادی» روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ايرنا گفت: انسان براى حيات و ادامه زندگى هميشه به اندكى استرس نياز دارد كه بهره‌مندى از آن به ميزان مناسب به افزايش انگيزه و حافظه كمك شايانى می‌كند.

وى ادامه داد: ميزان استرس در افراد متفاوت است و وجود بيمارى از روى حركات و برخوردهاى بيمار شناسايى می‌شود.

او بيان داشت: تلاش براى حذف استرس و اضطراب با ادامه حيات منافات دارد، تنها زمانى كه ‌ميزان استرس عملكرد روزانه‌انسان را مختل كند، قطعا بايد براى كنترل و مهار آن تلاش كرد.

اعتمادى اضافه كرد: با اصل هدفدارى در زندگى و نگاه منطقى به چالش‌هاى اجتماعى تا حد زيادى می‌توان از خسارات حاصل از استرس جلوگيرى كرد.

وى افزود: گوشه‌گيری، پرخاشگرى و افسردگی‌هاى مزمن از جمله عوارض افزايش استرس در افراد است.

اعتمادى ادامه داد: استرس در واقع احساس دلواپسى ناخوشايند به‌علت انتظار خطر را گويند كه معمولا درونى است.

او عنوان كرد: سردرگمی، بيقراری، رفتارهاى نامتعارف اجتماعی،تحريك‌پذيرى و احساس‌هاى دوگانه از جمله مهمترين نشانه‌هاى استرس مزمن در افراد است.

وى اضافه كرد: استرس پس از شناسايى به موقع قطعا داراى درمان است كه با دارو درمانى و روان‌درمانى شناختى و حمايتى قابل كنترل است.
 
ايرنا
: منبع
 
 
 
 
 
 
     
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.