اطلاع‌رسانى به بهبود افسردگى پس از سكته مغزى كمك می‌كند
 

1385/11/29
 
 
پژوهشگرانى طرحى را در درمان افسردگى پس از سكته مغزى در دست دارند كه اطلاع‌رسانى در مورد افسردگى نقش مهمى در موفقيت آن ايفا می‌كند.

به گزارش خبرگزارى يونايتدپرس از اينديانا پوليس، دكتر «ليندا ويليامز» استاديار نورولوژى گفت: حدود يك سوم از افرادى كه از سكته مغزى جان سالم بدر برده‌اند به افسردگى پس از سكته مغزى مبتلا می‌شوند.

وى گفت: افسردگى پس از سكته مغزى با افزايش مرگ و مير، كاهش ميزان بهبودی، افزايش خطر بروز سكته‌هاى بعدى مغزى و ساير حوادث قلبى عروقى ارتباط دارد.

محققان در اين طرح از يك شيوه سه مرحله‌اى شامل مطلع كردن بيماران سكته مغزى و خانواده آنها از افسردگى و پذيرش تشخيص و درمان، تجويز داروهاى ضد افسردگى و نظارت بر اثربخشى درمان استفاده كردند.

در اين مطالعه مشاهده شد پس از ‪ ۱۲‬هفته درمان افسردگى در ‪ ۳۹‬درصد از بيماران بهبودى كامل پيدا كرد كه با ‪ ۲۳‬درصد از بيمارانى كه با مراقبت‌هاى معمول بهبودى يافته بودند قابل مقايسه بود.

اين مطالعه در شماره مارس مجله «stroke» ‬منتشر شده است.
 
ايرنا
: منبع
 
 
 
 
 
 
     
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.