يک ميليارد نفر در جهان، از بيماری‌هاى روانى رنج می‌برند
 

1385/12/10
 
 
سازمان جهانى بهداشت با صدور گزارشى اعلام کرد يک ميليارد نفر در جهان از بيماری‌هاى روانى مثل صرع و آلزايمر رنج می‌برند.

به گزارش پايگاه اينترنتى الجزيره، براساس اين گزارش، ٥٠ ميليون نفر از بيمارى صرع و ٢٤ ميليون نفر نيز از بيمارى آلزايمر ناراحت هستند.

بيماری‌هايى مثل پارکينسون و اعصاب از ديگر موارد بيماری‌هاى روانى به شمار می‌رود.

سازمان بهداشت جهانى افزود: ٨/٦ ميليون نفر نيز هر ساله به دليل ابتلا به اين بيماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

گزارش مذکور اضافه کرد: اروپا در سال ٢٠٠٤ نزديک به ١٣٩ ميليارد يورو براى درمان بيماری‌هاى روانى هزينه کرد.

چنين بيماری‌هايى تمام افراد از گروه‌هاى سنى و جنسى مختلف را تهديد می‌کند و ميانگين درمان افراد مبتلا نيز متفاوت است.
 
جام جم آنلاين
: منبع
 
 
 
 
 
 
     
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.