تحقيق نشان داد يک سوم کسانى که سعى دارند با جراحی، وزن خود را کاهش دهند، به بيماریهاى روانى مبتلا میشوند.
به گزارش پايگاه اينترنتى الجزيره، محققان مرکز پزشکى دانشگاهى پتسبورگ با بررسى اختلالات روانى ٢٨٨ بيمار که دوست دارند براى کاهش وزن، جراحى انجام دهند، به اين نتيجه رسيدند.
٨٣ درصد اين افراد را زنان و ٨٨ درصد آنها را سفيدپوستان تشکيل میدادند. متوسط عمرى آنها ٤٦ سال بود.
بنا به اين تحقيق، ٦٦ درصد افراد تحقيق مذکور حداقل يک بار در عمر خود از اختلالات روانى رنج برده اند و بيشتر آنها افرادى غمگين هستند.