10 کاری که برنامه کاهش وزن شما را به شکست می‌کشاند

 
 
   
 

اگر برای کاهش وزن رژیم گرفته‌اید یا برنامه خاصی را دنبال می‌کنید، آگاه باشید که انجام 10 عمل زیر به احتمال زیاد برنامه کاهش وزن شما را با شکست روبرو خواهد ساخت. این 10 عمل به قرار زیرند:

1. برخورد نکردن با خوردن هیجانی
صرفنظر از این که می‌خواهید چقدر وزن کم کنید، باید با هرگونه خوردن هیجانی (یعنی خوردنی که از روی گرسنگی صورت نمی‌گیرد، مثل خوردن هله‌هوله) برخورد کنید و آن را کنار بگذارید. این کار با در نظر گرفتن فعالیت‌های جایگزین و یا کمک گرفتن از متخصص تغذیه امکانپذیر است.

2. پیروی از رژیم‌های غذایی سخت
هنگامی که رژیم غذایی فقط بر روی یک نوع از غذاها بنا شده باشد و یا یک گروه از غذاها را به طور کامل حذف کند، پیروی از آن برای مدّت زمان طولانی فوق‌العاده دشوار است. اگر باور ندارید از کسانی که رژیم گریپ‌فروت گرفته‌اند بپرسید.

3. کاهش کالری به مقدار زیاد
کلید کاهش وزن، تفاوت بین کالری‌های ورودی و کالری‌های سوزانده شده است. امّا با کاهش بسیار زیاد کالری ورودی به بدن، سازوکار (متابولیسم) بدن انسان در حالت «قحطی» عمل خواهد کرد و کاهش وزن چندانی اتفاق نخواهد افتاد.

4. اقدام به تنهایی
همه ما نیاز داریم با کسی در مورد مشکلات و دشواری‌هایی که کاهش وزن برایمان به وجود آورده صحبت کنیم. چه از طریق اینترنت و چه به طور حضوری، برای خود یک سیستم پشتیبان درست کنید که به شما در این راه دشوار کمک کنند.

5. حذف صبحانه
صبحانه مهمترین وعده غذایی است. سازوکار بدن شما را فعال می‌کند و از گرسنگی زیاد شما در طول روز و خوردن زیاد جلوگیری می‌کند.

6. درست نکردن دفترچه یادداشت غذایی
اگر ندانید که کجا بوده‌اید، چگونه می‌توانید بفهمید که کجا دارید می‌روید؟ برای به دست آوردن درک بهتری از این که چه چیزی، چقدر و چرا خورده‌اید، حداقل برای 10 روز، صادقانه آنچه خورده‌اید را یادداشت کنید.

7. قرار دادن هدف‌های غیرواقعی
هدف‌هایی برای خودتان قرار ندهید که حتی از رژیم گیرندگان حرفه‌ای هم برنیاید. آیا اگر از همین دیروز راه رفتن را شروع کرده‌اید می‌توانید سه دور، دور زمین فوتبال بدوید؟

8. وزن کشی هر روزه
وزن کشی هر روزه، یکی از راه‌هایی است که مطمئناً به کنار گذاشتن رژیم غذایی می‌انجامد، پیش از آن که به آن فرصت لازم برای اثر کردن داده شود. نوسان‌های روز به روز وزن شما به دلایلی که هیچ ارتباطی با تلاش‌های شما برای کاهش وزن ندارند، اتفاق می‌افتد.

9. ورزش بیش از حدّ
انجام دادن حرکات ورزشی بیش از حدّ به از پا افتادگی شما منجر خواهد شد و احتمال آسیب‌های بدنی را بالا خواهد برد، چه حرکات ورزشی از نوع شدید و سخت باشد و چه مدّت انجام آن طولانی باشد. اگر بدنتان آمادگی ندارد، با چند دقیقه ورزش، هر یک روز در میان، شروع کنید.

10. کنار گذاشتن غذاهای مورد علاقه
این کار یک اشتباه محض است. انجام این کار شما را حریص و عصبی می‌کند و باعث می‌شود که رژیم غذایی را به طور کامل کنار بگذارید. غذاهای مورد علاقه‌تان را گاه به گاه و در حجم کنترل شده بخورید.

ترجمه: کلینیک الکترونیکی روان‌یار

منبع

“Top 10 Ways to Fail at Weight Loss”, Jennifer R. Scott,
http://exercize.about.com

مقالات مرتبط

 
     
 

:نظر خود را در مورد اين مطلب اعلام نماييد
( 20  رای )
 
بی استفاده کم استفاده متوسط مفید خيلی مفید
 
 
 
 
 
 
 
رژیم‌های غذایی معروف
کاهش وزن با شستشوی مغزی
آزمون‌های مرتبط            
تعیین وقت
 
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.