متن کامل

 
 
   
  با عرض سلام
و با تشکر از دست اندرکاران سایت روان‌یار

من داستان خاصی ندارم ولی راهکارهایی را در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنم که در رسیدن به هدف‌ها و حل مشکلات راهگشا و مجرب است.

قبل از شروع این نکته را به یاد داشته باشیم:

***** هنگامی که خداوند آسمان‌ها را با این عظمت آفرید، زمانی که گیاهان، جانواران و اشیاء بیشماری را خلق کرد، برای آفرینش هیچکدام خودش را تحسین نکرد. اما زمانی که خلقت انسان به پایان رسید، فرمود: «آفرین بر پروردگاری که بهترین خلق کننده‌هاست.» (سوره مومنون-14) و به این امر هم بسنده نکرد و به تمام فرشتگان حتی برترین آن‌ها مانند جبرائیل و میکائیل دستور داد که به انسان سجده کنند (حجر-30). دلیل این همه احترام به انسان چیست؟ و منشا عظمت او کجاست؟ خداوند جواب این سوال را در قرآن اینگونه بیان می‌کند:
«از روح خود در او دمیدم» (حجر-29) سپس خداوند تمام اسماء الهی را به انسان آموخت (بقره-31) و بدین دلایل بود که انسان تقدس و برتری یافت و سجده ملائک بر او واجب شد.
انسان موجودی بسیار عظیم و نامحدود است و قدرتی خداگونه دارد. امیر مومنان حضرت علی(ع) عظمت انسان را اینگونه وصف می کند: «خداوند دو چیز را بسیار عظیم آفرید: یکی آسمان را و از آسمان عظیم‌تر انسان را آفرید» پس انسان با توکل به خدای متعال و استفاده از نیروهای عظیمش قادر به حل تمام مشکلات خود خواهد بود*****

اما در ذیل به طور خلاصه بعضی راهکارها را ذکر می نمایم:

1- قرائت قرآن: هر چه قدر که برایتان میسر است قرآن بخوانید. خواندن قرآن در هر زمانی به انسان آرامش می‌دهد اما اگر برای شما مقدور است بعد از اذان صبح و خواندن نماز صبح حتما قرآن بخوانید و به آسمان نگاه کنید تا طلوع آفتاب. این کار به شما آرامشی وصف‌ناشدنی خواهد داد.

2- خواندن نماز اول وقت: سعی کنید در صورت امکان نماز را در اول وقت به جا آورید.

3- توکل قلبی به خدای متعال در همه جا و همه وقت

4- خواندن زیارت عاشورا که تاثیر بسیار عجیب و شگفت‌انگیزی در حل مشکلات دارد:

هر دری بسته بود جز در پر فیض حسین
این در خانه عشق است که باز است هنوز

در این زمینه کتابی هم منتشر شده که بعدا اطلاعات آن را خواهم داد.
توسل به امام حسین (ع) راهگشای همه مشکلات است.

طریقه خواندن:
ابتدا نیت کرده و وضو گرفته و زیارت را می‌خوانید به همراه 100مرتبه لعن و سلام و سجده و تمام می‌کنید و بعد 2 رکعت نماز به نیت زیارت امام حسین (ع) به جا می‌آوریم. مدت این کار 40 روز است در یک زمان و یک مکان. مطمئن باشید که ان شاءا... حاجت شما برآورده خواهد شد.

5- انسان اشرف مخلوقات است و باید ایمان داشته باشیم که اگر مشکلات مانند کوه سخت و استوار هم باشند قادر به از میان برداشتن آ‌ن‌ها هستیم.

اندر ضمیر دل‌ها گنجی نهان نهادیم
کز دل اگر برآید در آسمان نگنجد

6- شکر نعمت‌های خداوند: نعمت‌هایی را که داریم شکر کنیم.

7- دنیا موقتی و زود گذر است. به فکر اعمالمان و حساب و کتابمان در این دنیا باشیم که در روز آخرت از ما بازخواست می‌شود و فراموش نکنیم «انا لله و انا الیه راجعون».

مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم

با آرزوی حل مشکلات تمام هموطنان عزیزم
من را از دعای خیر خودتان فراموش نکنید
ایمیل بنده: konjkav2007@yahoo.com
 
 

 

 
 
 
 
 
   
 
 
© Copyright 2009 Ravanyar Clinic. All Rights Reserved.